
О Б Я В Л Е Н И Е
ЗА ПОДБОР НА „ПОТРЕБИТЕЛИ“
ПО ПРОЦЕДУРА BG05SFPR002-2.012 „ИНОВАТИВНИ ЗДРАВНО-СОЦИАЛНИ УСЛУГИ“
Община Крумовград обявява прием на документи от кандидати за потребители на почасови интегрирани здравно-социални услуги, предлагани в домашна среда по процедура BG05SFPR002-2.012 „Иновативни-социални услуги”, финансирана по Програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021-2027, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд плюс.
Процедурата е насочена към подобряване предоставянето на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда за нуждаещи се самотноживеещи лица с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване.
Съгласно указанията на Управляващия орган на ПРЧР и предварителните Насоки за кандидатстване, предоставени на Община Крумовград, е необходимо потребителите да отговарят на следните изисквания за принадлежност към целевата група:
- самотноживеещи лица с увреждания, които независимо, че нямат определената чужда помощ, разполагат със съответните медицински документи, удостоверяващи невъзможността им за обслужване за определен период от време;
- самотноживеещи лица в надтрудоспособна възраст в невъзможност за самообслужване, които нямат определена по съответния ред степен на намалена работоспособност.
В случай че лице живее на един адрес с жена/мъж, брат/сестра, дъщеря/син, майка/баща или друг роднина или близък, но тя/той също е в невъзможност за самообслужване да се счита, че лицето отговаря на определението „самотноживеещ“.
Иновативните здравно-социални услуги ще се предоставят в домашна среда, съгласно изготвена оценка на нуждата от подкрепа в съответствие с Методологията за оценка на целевите групи по процедурата. Обхватът на персоналната подкрепа предвижда следните дейности:
- съдействие за поддръжка на лична хигиена
- съдействие за пазаруване, заплащане на битови сметки със средства на потребителя;
- съдействие за готвене и пране;
- извеждане на потребителя за разходка или съпровождане до личен лекар или др.
За да се включат в програмата, желаещите трябва да подадат:
- заявление – декларация, приложение № 1 (образец);
- документ за самоличност (за справка);
- документ за самоличност на законния представител – настойник, попечител (за справка);
- експертно решение на ТЕЛК/ НЕЛК (копие);
- медицински протокол на ЛКК (копие) и/или други медицински документи - актуална епикриза и др. (копие);
- удостоверение за настойничество/попечителство (копие) – в случай на приложимост;
- декларация – приложение № 2 (образец);
- декларация за информирано съгласие – приложение № 3 (образец).
Образците на необходимите документи за кандидатстване за потребители на почасови интегрирани здравно-социални услуги, предлагани в домашна среда могат да бъдат получени в стая № 3, ет. 3 в сградата на общинска администрация на адрес ул. „Трети март” № 3 /сграда на бивше АПК/ или да бъдат изтеглени от сайта на община Крумовград https://www.krumovgrad.bg/
Документите се подават лично или от упълномощено лице на горепосочения адрес, всеки работен ден от 08.00 ч. до 12.00 ч. и от 13.00 ч. до 17.00 ч. до 14.01.2025 г.
За почасовите мобилни здравно – социални услуги в домашна среда не се заплаща месечна потребителска такса.
Продължителността на услугата е 24 месеца и ще се предоставя на минимум 36 потребители.
Приемът на заявления остава отворен и ще се реализира през целия период на изпълнение на договора.
За повече информация:
Лейла Караибрям – директор на дирекция „НЕПП”
гр. Крумовград, пл. „България“ № 5
телефон за връзка: 03641/20-10, вътрешен 170 или 03641/ 20-12




